WSZYSTKIE SYSTEMY DOSTĘPNE W JEDNYM MIEJSCU
Chmura Politechnika Poznańska
Politechniczna Chmura umożliwia pracownikom i studentom przechowywanie plików z możliwością współdzielenia ich z innymi osobami.
Chmura PP dostępna jest pod adresem:
- dla pracowników – chmura.put.poznan.pl.
- dla studentów – chmura.student.put.poznan.pl.
W łatwy sposób można udostępnić pliki wewnątrz chmury pomiędzy grupami i pojedynczymi użytkownikami, jak również publicznie z zabezpieczonym hasłem dostępu oraz czasu dostępności linku.
Dostęp do plików możliwy jest nie tylko poprzez przeglądarkę, ale również przez protokół WebDAV, z wykorzystaniem takich aplikacji jak np. WinSCP. Możliwe jest również zamontowanie zasobu Chmury, który widoczny będzie w eksploratorze Windows.
Wykorzystując darmową aplikację ownCloud można w łatwy sposób synchronizować dane pomiędzy komputerem a chmurą. Dane na chmurze będą wtedy zawsze aktualne i dostępne z każdego miejsca.
Podstawowe funkcjonalności
Chmura PP umożliwia pracownikom i studentom:
- dodawanie i pobieranie plików/folderów
- tworzenie grup z możliwością przydzielania różnych osób
- udostępnianie plików/folderów grupie osób lub w postaci linku publicznego zabezpieczonego hasłem oraz czasem dostępności
- synchronizowanie danych przez wykorzystanie aplikacji ownCloud
- zamontowanie zasobu Chmury dostępnego z poziomu eksploratora Windows
- możliwość przywrócenia usuniętych plików z dostępnego kosza
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Należy wejść na stronę i za pomocą loginu i hasła z ekonta zalogować się:
- dla pracowników – chmura.put.poznan.pl
- dla studentów – chmura.student.put.poznan.pl
Tak, istnieje taka możliwość. W tym celu należy kliknąć ikonkę udostępniania znajdująca się obok wybranego pliku. Następnie należy wybrać użytkowników z którymi chce się współdzielić plik lub wygenerować link publiczny.
Grupę można stworzyć klikając na swoje konto w prawym górnym rogu i wybierając opcję „Ustawienia”. Następnie w zakładce „Własna grupa” należy podać nazwę grupy i dodać członków.
Aplikację można pobrać ze strony producenta https://owncloud.com/download/
Informację tę można znaleźć klikając na swoje konto w prawym górnym rogu i wybierając opcję „Ustawienia”.
Adres ten pojawi się po kliknięciu na „Ustawienia” w lewym dolnym rogu.